tirsdag 4. november 2014

Reklameprosjekt: Strukturplan

Vi har fått en nye oppgave som vi skal holde på med de neste ukene. Vi skal lage en reklame for et valgfritt produkt. Vi skal velge oss ut et blad for reklamen skal publiseres i. Vi har litt forskjellige forarbeid vi må gjøre, blant annet en strategisk plan. Den skal jeg fortelle om nå.
Jeg har valgt å lage en reklame for Sunniva Appelsinjuice. Oppgaven krever også at vi har med minst 3 ord som skal beskrive produktet. Jeg tenker at mine ord er forfriskende og kostholdsrik juice av kvalitet. 


Når man lager en reklame er det veldig vanlig å ha med virkemidler som skal fange målgruppen. Dette er noe man må tenke over når man er i planleggingsprosessen. Min målgruppe er hovedsaklig kvinner i alderen 20-40. Grunnen til at jeg har valgt og sikte på kvinner er ikke på grunn av produktet. For det drikkes like mye av menn som kvinner. Med med tanke på at reklamen skal publiseres i et damemagasin, tenker jeg at jeg må bruke virkemidler som tiltrekker kvinnene som leser dette bladet.

Mitt hovedvirkemiddel som skal tiltrekke målgruppen min er den vakre norske naturen. Når man ser bilder av den flotte naturen vi har i Norge, og et produkt ved siden av denne naturen, er det veldig naturlig og tenke at dette er et skikkelig produkt med kvalitet. Og det er det jeg vil at målgruppen min skal tenke, jeg vil de skal føle troverdighet gjennom at jeg viser bilder av den norske naturen. Og selvfølgelig vil jeg at de skal være fristet av de ferske gode appelsinene som juicen er laget av. Dette er noe jeg kommer til å spille mye på i reklamen min.


Dette bringer meg også inn på dette med budskap. Hva er budskapet mitt i reklamen? Hva er det jeg vil nå frem med? 
Budskapet mitt er at Sunniva Appelsinjuice er en bedret og god jucie av skikkelig kvalitet, som er laget av norske gode appelsiner. 


Som jeg nevnte kort tidligere skal reklamen vi lager bli "publisert" i et magasin. Jeg har valgt det norske magasiner som heter MAG. Dette er et magasin som inneholdet både mote, sminke, intervju med forskjellige mennesker, men også tips angående forskjellige ting. Det er et blad som inneholder reklame. Og jeg tror min reklame for Sunniva Appelsinjuice passer veldig godt inn i dette bladet. 


Dette er altså min strukturplan. Istedet for å sette opp planen punkt etter punkt, valgte jeg å skrive alt sammen ned i et blogginnlegg og bare skrive i vei. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar