torsdag 2. mai 2013

Fri Platform


Vi skal nå fem uker fremover jobbe med ett nytt prosjekt. Vi skal lage et produkt som skal presentere medier og kommunikasjon på Vågen VGS. Det er her "fri platform" kommer inn i bilder, vi kan velge selv om vi vil lage film eller lage noe innen foto, eller lage noe grafisk. Vi kan for eksempel lage en film om hvordan det er å være elev på Vågen, eller lage en tutorial som viser noe av det vi lærer. Dette produktet skal vises fram til ungdomsskole elever fra 8 til 9ende klasse når de kommer på besøk. 


Vi skal også gjennom denne prosessen blogge gjevnlig. En tredje ting vi har fått i oppgave å gjøre er å fylle ut en produksjonsplan. Det er for at lærerene skal vite hva vi gjør og har planlagt, men den er like god for min del. Den gir meg en fin oversikt over hva jeg skal gjøre til hvilket tidspunkt osv. Hjelper meg også å huske innleveringer og tidsfrister. 

Jeg har valgt en platform men likevel beveger jeg meg inn på en annen platform også. Jeg har valgt foto. Min idèe går ut på å lage en "katalog" med bilder av Vågen. Vise fram skolen, men også ha med bilder som viser elever som går på medielinja i aksjon, sånn at ungdomsskole elevene får et innblikk via foto hva vi på media driver med. Men med tanke på at jeg skal lage en "katalog" trår jeg litt innom grafisk når jeg skal lage layout osv. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar