onsdag 22. oktober 2014

Prosjekt i fotohistorie

Da er jeg ferdig med prosjektet vi hadde i fotohistorie. Jeg synes dette har vært et veldig lærerikt prosjekt, hvor jeg blant annet har lært mer om pictoralismen og en ny amerikansk fotograf.
Prosjektet gikk likevel ikke helt problemfritt. Min første utfordring var været når jeg skulle ta bilde til del 2 av oppgaven. Jeg skulle prøve å kopiere et bilde av fotografen Ansel Adams, men like omgivelser, farger osv.. Vannet på bildet til Adams er speilblankt, mens når jeg skulle ta mitt bilde var det mye vind og store bølger, så det gjord det vanskelig for meg å gå helt ned til vannkanten for å få samme vinkel.
Bortsett fra det er omgivelsene og farger relativt like, så jeg vil nok si meg fornøyd.

Ansel Adams sitt bilde

Mitt bilde


Er også ferdig med bilde fra del 1 i oppgaven, der man skulle redigere et bilde med inspirasjon fra pictoralismen. Har valgt å legge på min egen vri, men å faktisk ha et fargerikt bilde, og ikke sepia eller B&W som var vanlig på den tiden. Har blogget om dette bildet før, men her e iallefall det endelige resultatet: 


Jeg avsluttet dette prosjektet med å holde en muntlig presentasjon for lærer hvor jeg fortalte hva jeg har gjort, og hvorfor jeg har tatt de beslutningene jeg har tatt. 
Synes som sagt dette prosjektet har vært veldig gøy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar