onsdag 3. oktober 2012

Fotomontasje; Prøvebilder


ARBEIDSPLAN: 







Min første ide som jeg laget en skisse av var en båt med mannskap. Her tenkte jeg at vi har en som holder på med å ta inn/ut flagget.  En annen som tar inn/ut en fender. Har tegnet en tredje karakter som holder på å styre med fortøyningene. Har også valgt å ta med en som står å spyler vinduet på båten. Og til slutt selvfølgelig en kaptein som står klar å gir ordre.
Denne idèn var jeg ute og tok bilder av, men når det kom til redigering viste det seg at det ble for store komplikasjoner når jeg skulle sette bildene sammen. Det var p.g.a båten vippet for mye på seg. Været var også dårlig.




I denne skissen var ideen og ta bilde i en butikk. Der man har en dame som står i kassen og selger klær. Vi har en glad dame som skal betale for bukse og genser. Hadde også en idèe om og ha en jente som er litt små stressa men glad, mens hun prøver klær. En tyv som stjeler en bukse er også med + en hjelpearbeider som jobber i butikken. 





Dette ble den ideen jeg ente opp med. Som dere ser på tankekartet er planen å ha forskjellige karakterer. En som sitter helt alene uten venner på en benk og er veldig lei seg. så har vi en som rysjer på en rysje bane og er veldig glad. En tredje karakter er en gladjente som henger opp ned i en klatrestativ. Så har vi også to venninner som vipper sammen. Så har vi en "outsider" fjortis, som ser på alle andre som barnslige.

Bildene ente opp med å bli litt annerledes enn skissen. Istedet for å ha en jente uten venner som sitter, har jeg valgt å sette opp en ensom jente som står og ser på de andre som har det gøy.
Rysje banen og vippen er også byttet ut med andre leketing. I dette bildet med klatrevegg og trebåt. 

FERDIG MONTERT PRØVEBILDE:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar